|
Szerző |
Üzenet |
Boo_Malk
|
Hozzászólás témája: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.02. 13:38 |
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:54 Hozzászólások: 3
|
Sziasztok! Az elmúlt pár napban kezdtem foglalkozni az RPG makerrel. Játék koncepció ötleteim ugyan vannak már, de egyelőre az alap mechanizmusokat szeretném kitapasztalni. Egy kezdetleges játékot össze is hoztam, ami csak 5-6 mapből áll, azonban nem sikerül rájönnöm, hogy hogy tudnék játék célt megadni. Jelen teszt-játék célja az volna, hogy a játékos szerezzen meg 4 talizmánt. Ezeket összegyűjtve kéne létrehoznom egy game over eventet. Az a gyanúm, hogy valahogy switcheket kéne csinálnom minden inventoryba kerülő talizmán után, és amikor a 4. switch is átvált, kapcsolna be a game over event, azonban ennek megvalósítására nem sikerül rájönnöm. Azaz a legnagyobb problémám: lehet-e inventoryba kerülő key item-re switchet létrehozni, vagy ha nem, hogyan lehetne beállítani a 4. talizmán felszedéséhez a játék befejezését. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Barna
|
|
|
|
|
Grigor
|
Hozzászólás témája: Re: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.03. 19:27 |
Warden |
|
Csatlakozott: 2009.08.04. 10:46 Hozzászólások: 144
|
Nos. Én úgy csinálnám, hogy mikor az event, tehát esemény szerint összeszedsz egy talizmánt, akkor hozzáadsz egy változóhoz 1-et. Legyen mondjuk Talizmán változó a neve. Nagyon egyszerű, megkeresed a változók listáját és kiválasztod a neked szimpatikus azonosítószámú változót. legyen 0001-es, tökmindegy. Szóval a 0001-es Talizmán változó kész. Mikor összeszeded az egyik talizmánt, az eseménybe beilleszted, hogy adjon hozzá a rendszer a változóhoz +1-et. Ezt megcsinálod 4 alkalommal, hiszen mind a 4 talizmánt össze kell szedni. Csinálsz a pályán bárhova egy eseményt, ami Parallel Process, azaz Párhuzamos esemény legyen. Ez a feltétele, hogy működjön az esemény. Nem Action Button, azaz akciógomb, és nem is érintésre induló esemény, hanem folyamatos, párhuzamos. Nem tudom, magyar vagy angol nyelvű programot használsz és azon belül is melyik makert. Szóval ha kész a feltételes esemény, akkor beállítod neki elágazási feltételként, azaz Conditional Branch-ként, hogy HA a változó (0001 Talizmán változó) értéke 4, akkor Return to Title Screen, vagyis Vissza a főmenübe. Én így csinálnám, szerintem egyszerű dolog, ha nem megy, akkor kérnék néhány infót arról, hogy mit használsz és akkor küldök screenshotokat is. Remélem segítetettem.
|
|
|
|
|
Boo_Malk
|
Hozzászólás témája: Re: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.03. 22:45 |
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:54 Hozzászólások: 3
|
Köszönöm szépen a választ. Holnap belevetem magam a változókba Megírom majd, hogy mire jutottam.
|
|
|
|
|
Boo_Malk
|
Hozzászólás témája: Re: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.04. 17:05 |
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:54 Hozzászólások: 3
|
Köszönöm szépen a segítséget, sikerült megoldanom Végül is nem használtam conditional branchet. Minden olyan eventhez, ami következtében kap a karakter talizmánt, növeltem egy variablet, ahogy mondtad, és elég volt mapenként elhelyezni egy title screenes autorun eventet olyan feltétellel, hogy 4es legyen a talizmán változó Igyekszem tovább polírozni rpg maker tutományom, hátha egy nap valami élvezhető produktummal tudok előrukkolni. Köszönöm még egyszer a hasznos tanácsot.
|
|
|
|
|
Grigor
|
Hozzászólás témája: Re: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.05. 17:55 |
Warden |
|
Csatlakozott: 2009.08.04. 10:46 Hozzászólások: 144
|
Ugyan nincs mit. Ha érdekel, személyesen is taníthatlak. Sok embert kezdtem el okítani annak idején, de nem voltak kitartóak. Személyre szabott tréningről lenne szó. Bocs, ha nem írtam ékezetet, telefonról nem mindig érzékeli.
|
|
|
|
|
BoldogBorz
|
Hozzászólás témája: Re: Játék céljának megadása Elküldve: 2014.06.14. 23:51 |
Csatlakozott: 2014.05.31. 01:39 Hozzászólások: 3
|
Azt hozzátenném, hogy ha a Parallel Process-t használod és nem pedig egy megadott pontot nevezel ki, ahova el kell a tárgyakat vinni, akkor az event végére rakj egy WAIT-et, amit akár 0-ra, akár 0.1-re állíts, mert kicsit nagyobb térképen, kicsit több parallel eventtel a játék akadozni fog. Ez a program hibája.
|
|
|
|
|
|
|