Pontos idő: 2024. 03. 28. 11:30:53

Időzóna: UTC + 1 óra




 Oldal: 2 / 2 [ 15 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Harc rendszer
HozzászólásElküldve: 2012.05.28. 23:11 
Novice
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.04. 16:33
Hozzászólások: 7
Csak hogy ékeskedjek a sajátommal:
Ageunda First Boss

Egyébként elég bonyolult, nekem fejembe ötlött egy alap elgondolás, megcsináltam, és bővítettem, de valószínűleg sokkal egyszerűbb lett volna, ha előtte normálisan kidolgozom papíron.

Gondold el, hogy mire lesz szükséged, tervezd meg, építsd fel, és utána sokkal könnyebb lesz megvalósítani, és átláthatóbb is lesz. Enyém pl teljesen kusza, próbáltam rendszerezni, de nem ment annyira :)



_________________
"There are times when the only choices you have left are bad ones."
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Harc rendszer
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 08:47 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Én már csináltam egyszer egy harcrendszert, de nem úgy sikerült ahogy terveztem.
Elég régóta ismerem a Makert, és már 6 év tapasztalatom van!
Változók segítségével én a gyorsaságot úgy akartam megcsinálni, hogy
van 2 képem:
Az egyik kép egy csík.
A másik kép pedig egy karakter feje. \V[2] X | \V[3] Y !
Nos azt akartam volna, hogy a karakter feje menjen végig a csíkon, és ha elért a végéhez, akkor jelenjen meg egy választás: Támadás Védekezés...! Ez még sikerült!!
Egy változóval felvettem a hős gyorsaságát \V[1] , és elosztottam 10-el, és minden 2 másodpercbe hozzáadtam az Kép 2 X-hez a gyorsaságot.
És egy elágazási feltételt is használtam, melybe így volt:
Ha X=95-el, akkor jöjjön be a támadásmenü, és azután az X-et 0-ra állítottam, és azután megint elkezdett mászkálni előröl!
Ha szintet lépek, nő a gyorsaság is, emiatt volt a probléma is!
Nos, evvel csak 1 gondom volt, mégpedig az, hogyha az első szinten voltam akkor még nem, de mikor már nem, akkor a második kép mindig kiszaladt a csíkról!
Ha ebbe tudnál segíteni!!!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Harc rendszer
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 12:08 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Valahogy sikerült megoldanom! Most nagyon szépen megy!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Harc rendszer
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 13:06 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Ez így engem valahogy a Grandia 2-re emlékeztet. D:

Őrülök, ha megvan, de ha megint vagy még probléma van szóljál.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Harc rendszer
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 15:45 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
4 változóval sikerült megoldanom!
Ily módon:
Ev001 - első oldal Automata:
A csík az 1-es kép.
A karakterem feje a 2-es kép. X \V[1] | Y \v[2]
\V[3]Gyorsaság felveszi a hős gyorsaságát.
Kapcsoló: gyorsaság mérő - ON(BE)

Ev001-második oldal ha gyorsaság mérő be, párhuzamos folyamat:
Elágazási feltétel - Ha X=például 250 akkor
Az \V[1] felveszi például a 0 értéket.(vissza kerül a csík elejére)
Kép mozgatás X-re és Y-ra.
És bejön a támadási menü.
ELSE:
Ha \V[4](új változó)felette van 1000-nek, akkor:
\V[1]X+10(Változó módosítás)
Kép mozgatás X-re és Y-ra.
\V[4] beállít 0
ELSE
\v[4]hez hozzáadjuk a gyorsaságot.

END
End
Lényegében ennyi volt!
Persze, hogy jól működjön, oda még kel egy másik változó is, amely azt nézi meg, hogy ha x-hez hozzáadunk 10-et, akkor meghaladja a 250-et.
Ha meghaladja, akkor kiszámítom egy változó segítségével, hogy a kép X és 250 között mennyi terület van még, de ezt már könnyű volt megcsinálni.


Offline
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 Oldal: 2 / 2 [ 15 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  

cron