Pontos idő: 2024. 03. 28. 22:14:34

Időzóna: UTC + 1 óra




 Oldal: 1 / 1 [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 18:31 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Szeretnék megcsinálni egy társasjátékot rpg-be.
Én úgy szeretném, ha a dobókocka pörögne, és ha megnyomnám az entert, akkor leállna.
Én megpróbáltam kódbevitellel, de nem sikerült!
Ha valaki tudna segíteni, előre köszönöm!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 19:07 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Kód bevitelnél beviszed ugye egy változóba, be kell pipálni, hogy a Döntés(5) gombot viszed be.

A változó 0 értékű lesz, ha megnyomod a döntés gombot, akkor beviszi a változóba az 5 ös értéket.
Legyen egy eseményed, ami csak akkor működik, ha a változó 5 ös értékű.

Szóval: Megadod neki, hogy Key input proc. Ennek futnia kell az eseménynek ami ezt elindítja. Ha berakod neki, hogy Várakozás gombnyomásra, akkor az esemény megáll, és vár amíg meg nem kapja a Döntés gombot, ha nem rakod be, akkor lefut nélküle.

Amikor megnyomod az Entert, akkor azt hiszem, az esemény lefutása idejére 5 ösbe kerül az értéke, majd újra 0 lesz.

Pl.: Egy automata/párhuzamos esemény. Első sor, key input proc 0001 változóba, csak a Döntés gombot, és várakozás gombnyomásra.
Alatta, elágazás feltétel, 0001 változó 5 ös értékkel egyenlő-e. És beleírod a kocka megállítását.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 19:17 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Én úgy próbáltam hogy egy párhuzamos folyamatba betettem egy ciklust, ami állandó jelleggel generál 1-6-ig egy számot, és ha megnyomod az Entert, álljon le a generáló.
Az input key-t épp úgy csináltam, ahogy leírtad te is.
És ha megnyomom az entert, akkor jöjjön ki a ciklusból, és átkapcsolok egy kapcsolót.
De mégis csak akkor generálja le, ha már megnyomtam az Entert!
Vajon miért van?


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 19:32 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Ha be van rakva a várakozás a gombnyomásra. Akkor teljesen megáll ott ahol van és várja, hogy megnyomd.
Tehát nem generál. Mikor megnyomod tovább megy a program még 1 et generál és kikapcsol.

Szerintem valahogy így lehet a hiba, ha jól értem.

Ha lehet maga a generáló ciklusba tedd a input keyt várakozás gombnyomásra nélkül a vége felé.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.29. 19:57 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Igazad van, félig. D:

A ciklus miatt nem fog egyszer sem lefutni végig az esemény, ezért 5 ösbe marad. De ha pont az 5 ös miatt lép ki a ciklusból, akkor lefut és automatán 0-ba áll megint.

Mondjuk lehet, hogy hülyeséget mondok, és ha összeírnám a programot, akkor látnám a hibámat.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.30. 06:08 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Sajátgép írta:
Ha be van rakva a várakozás a gombnyomásra. Akkor teljesen megáll ott ahol van és várja, hogy megnyomd.
Tehát nem generál. Mikor megnyomod tovább megy a program még 1 et generál és kikapcsol.

Szerintem valahogy így lehet a hiba, ha jól értem.

Ha lehet maga a generáló ciklusba tedd a input keyt várakozás gombnyomásra nélkül a vége felé.

Igen, épp úgy fút, ahogy te is leírtad.
Oké megpróbálom!!!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.30. 06:28 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Na végre sikerült valahogy!
Ciklussal nem működött.
De végül sikerült külön eventbe, ahogy Árgyus is javasolta.
Valahogy így jött ki:
2 eventem volt.
Az egyik eventbe ezek voltak:
Ev001-első oldal
Hangeffekt lejátszás - dobokocka.wav
Variable ch:[013.Dobokocka] set Random 1-6-ig.
Ev002- második oldal.
A második oldal üres volt, ha pörgetés vége - ON

Ev002-1.oldal:
<>Enter password.\V[7]
<>Fork Optn:Var \V[7] - ha 5-el egyezik, akkor:
<>pörgetés vége - ON
End
Ev002-2-ik oldal:
A második oldal üres volt, ha pörgetés vége - ON
Így már működik! :D
Kösz a javaslatokat Sajátgép, és Árgyus !!!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.30. 08:53 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
D:



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dobókocka
HozzászólásElküldve: 2012.05.30. 12:58 
Trained

Csatlakozott: 2009.08.06. 11:32
Hozzászólások: 79
Köszönöm a tippet!
Én a ki nevet a végén játékot akarom megcsinálni, ahhoz kellet a dobókocka !
Elég jól állok a készítéssel.
Ha meglesz, majd ki is adom.


Offline
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 Oldal: 1 / 1 [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  

cron